Hozzunk létre egy olyan törvényt, amely 1 f/s sebességgel hajtja a főtengelyt. A képletszerkesztő indítása után rengeteg paraméter látszik, ezért kattintsunk a fában a mechanizmus nevére, így a szerkesztő ablakban csak az azzal kapcsolatos paraméterek lesznek láthatóak, jelen esetben 2. Az egyik a KINTime, ez a szimuláció időértéke, itt nem kell megváltoztatni, mert a szimulációs ablakban később megadhatjuk az értékét. A másik a létrehozott parancs értéke, ami a példában a szög. Az Add Formula gombbal adhatjuk meg, hogy milyen törvény szerint változzon, ahogy az ábrán is látható.
A CATIA figyel a mértékegységekre, ezért kell a KINTime-ot 1s-al osztani, mert így dimenziótlanná válik, és szöggel szorozva szöget ad eredményül. A létrehozott törvény 1s alatt 360 fokot, vagyis 1 fordulatot hajt a főtengelyen, ahogy kívántuk.
Ha létrehoztuk a törvényt, akkor a
gombbal le is játszhatjuk. A megjelenő ablakban a videó gombokkal vezérelhetjük. Itt adhatjuk meg azt is, hogy mennyi ideig tartson a szimuláció, és hány lépésben mutassa a program.